Uncategorized VIP INTERVJU 

Šta sve radi copywriter i da li je to zanimanje budućnosti? Intervju: Maja Mijajlović, copywriter

Redakcija SUS-a: Lična karta, predstavite se u par rečenica..
Maja Mijajlović : Sociolog sam po obrazovanju, ali sam svoja interesovanja prema marketingu pokazala već na fakultetu radom na brojnim projektima u marketinškim agencijama.

Nakon studija sam se obrela u marketing timovima nekoliko firmi u Beogradu sa zadatkom da vodim internet oglašavanje i nastup u medijima. Iako sam prošla kroz sve oblasti internet marketinga, najveći utisak na mene je ostavila pisana reč, odnosno copywriting. Budući da predstavlja neizostavan segment svakog oglašavanja i javnog nastupa. Bez dobre formulacije čime se bavite i kakve usluge pružate nemoguće je dobiti željeni publicitet ili prednost dati nekom drugom vidu izražavanja.

Ja za sebe volim da kažem i da sam pisac opšte prakse jer copywriting zahteva vrlo široko obrazovanje i snalažljivost u svim oblastima pisanja koja su potrebna u marketingu. Sem klasičnih oglasa i reklamnih kampanja, podrazumeva PR tekstove, blogove, pričanje priča (storytelling), zabavne i informativne tekstove za portale, osmišljavanje nagradnih igara i drugih vidova aktivacije ciljane publike.

Unrecognizable businessman examining papers at table. Manager with ballpoint pen filling business papers. Close-up of male hands working at desk. Analyzing documents concept

Redakcija SUS-a: Šta je copywriting?
Maja Mijajlović :
Copywriting je ciljano i svrsishodno pisanje različitih vrsta sadržaja za elektronske i štampane medije, kao i za javne nastupe uživo poput otvaranja poslovnica i promocija. Copywriting podrazumeva dobro razumevanje publike kojoj je copywriter izabrao da se obraća, tj.
ciljne grupe. Obraćanje ciljnoj grupi je efikasno ukoliko se kod nje probude željene emocije i svest o potrebama, čije zadovoljenje se dešava upravo kupovinom proizvoda ili usuga koje reklamiramo.


Redakcija SUS-a: Šta sve radi copywriter?
Maja Mijajlović :
Copywriter ima vrlo ozbiljnu ulogu u svakom marketinškom timu, često odlučujuću, jer njegov posao podrazumeva najpre istraživanje teme o kojoj se piše. Dobra priprema je pola posla. Nju čini informisanje o firmi ili brendu koji se reklamira, zatim o ciljnim grupama korisnika i potencijalnih korisnika, a potom i o radu konkurencije.

Nakon detaljne opservacije copywriter proučava ključne reči koje mora da uključi u internet kampanju da bi ona bila vidljiva baš određenim ciljnim grupama. Mora potpuno da uđe u cipele ciljne grupe kojoj se obraća. I na kraju sledi pisanje prema pažljivo odabranom konceptu. Na kraju copywriter ima na raspolaganju niz alata kojima može da proveri svoju efikasnost pre puštanja teksta u medije.

Mnogi početnici u copywritingu znatno skrate opisani postupak, što se i odrazi na efikasnost njihovog rada.

Redakcija SUS-a: Kome su potrebne usluge copywritera?
Maja Mijajlović :

Usluge copywritinga su potrebne svakoj firmi koja se predstavlja javnosti na bilo koji način. Najčešće je to putem web sajta koji treba da bude funkcionalan i sa relevantnim informacijama za njihove ciljne grupe. Pisanje treba prepustiti onome ko se zaista ozbiljno time bavi jer u suprotnom ulaganje u sajt i društvene mreže nema neki veći efekat.

Potrebe za piscem sadržaja imaju i svi portali, udruženja, kao i pripadnici slobodnih profesija poput psihoterapeuta, advokata, fotografa, umetnika i arhitekata.

Redakcija SUS-a:  Šta je SEO Copywriting
Maja Mijajlović :

SEO Copywriting podrazumeva niz tehnika koje se primenjuju u pisanju i omogućavaju dobru vidljivost teksta na pretraživačima. Efikasnost njihove primene je proverljiva, što je jako važno za copywritere. Budući da se pravila Googla kao najvažnijeg pretraživača menjaju, copywriter mora kontinuirano da se edukuje i prati novine.

Redakcija SUS-a: Šta bi ste preporučili mladim generacijama koje žele da se bave internet marketingom i copywritingom?
Maja Mijajlović :
Za svakog početnika u pisanju je veoma važno da se informiše na više strana. Postoji više škola copywritinga, ali nijedna nije savršena niti dovoljna da biste mogli da obavljaju ovaj posao bez greške. Ideja da se copywriting savlada kroz kurs od dvadesetak časova je malo slaba jer je potrebno više rada, ali je sasvim dobar početak. Zato je neophodno da se edukuju čitajući strane autore koji se dugo bave ovom temom, da prate njihove blogove i stiču iskustvo kroz svoje pisanje.

Na sajtu freecopywriters.com možete naći moj blog u kome će u narednom periodu biti dosta tekstova koji mogu biti od pomoći i početnicima.

 

 

 

 

Slični članci

Leave a Comment

3 + fourteen =