VIP Intervju 

Upoznajte Tatjanu Mamula Nikolić i Boost Your Business program.

Tatjana ima preko 25 godina profesionalnog iskustva u istraživanjima, marketingu i menadžmentu a u istraživačkoj agenciji MASMI bila je direktor više od petanest godina. Od 2013. aktivna je u oblasti treninga, koučinga i mentoringa, a od 2015. pokrenula je firmu ACT2B www.tatjana-mamula.com. U radu sa poslovnim liderima, pojedincima i timovima primenjuje principe i metode iskustvenog učenja. Uporna, radoznala, uvek spremna za izazovne destinacije i upoznavanje novih kultura i običaja.

Redakcija SUS-a: Recite nam o BOOST YOUR BUSINESS programu namenjenom  poduzetnicima, vlasnicima i menadžerima?

BOOST YOUR BUSINESS program je nov koncept interaktivnog kontinuiranog rada, razmene iskustava i znanja među učenicima, koji koristi biznis i inovativne alate kao što je MASTERMIND tehnika, Canvas biznis model, TOWS i Points of You alati. Cilj je da u određenom vremenskom periodu učesnici unaprede poslovne procese, nauče kako da naprave dobitnu strategiju za povećanje produktivnosti i optimiziraju poslovanje, a uz MASTERMIND način rada nauče kako da povećaju sopstvenu odgovornost te odgovornost i uključenost tima u ostvarivanju ciljeva.

Program rada uključuje 6 modula i završni modul koji je sertifikacioni. Program počinje 19.septembra i nastavlja se na svake dve nedelje, a završava se 12.decembra sertifikacionim modulom.

Redakcija SUS-a: Ko sve može i kako da se prijavi na Vašim radionicama?

Poslovni lideri, menadžeri, vlasnici preduzeća sa minimum dve godine iskustva formiraju radnu grupu koja razmenjuje iskustva prema unapred dogovorenom sistemu rada, proverenom u praksi u formi “okruglog stola”. Učesnici su otvoreni za nove opcije, rad u grupi sa poslovnim liderima iz drugih njima nekompetitivnih branši (takozvana “peer to peer” P2P saradnja). Na radionicama ne mogu da budu učesnici iz istih industrija (konkurenti) kako bi se razvila bolja dinamika razgovora, kao i integracija iskustava i znanja.

Redakcija SUS-a: Na osnovu Vašeg iskustva, šta je potrebno našim preduzetnicima, vlasnicima i menadžerima da bi bili u koraku sa vremenom?

Promene u okruženju su svakodnevne i potrebno je mnogo energije, vremena i finansijskih sredstava da se bude u korak sa konkurencijom, a pogotovo ispred svih u zadovoljavanju potreba sve zahtevnijih i edukovanijih potrošača. Kako je danas inovacija imperativ u poslovanju, tako smatram da nas promene kroz koje svakodnevno prolazimo čine snažnijim i jačim. Nekada promene dolaze kao rezultat dešavanja oko nas, a nekada smo mi sami inicijator promena. U proteklih nekoliko godina turbulentno tržište nas tera da se prilagođavamo, bilo uz slalome ili tehnikom slobodnog spusta, ali i da sami sebe menjamo i iznenađujemo. Igra je uvek bila sastavni deo života, ali u vremenima u kojim živimo da bi život bio igra teba promeniti rakurs i usvojiti neke druge i drugačije horizonte, umesto samo retrovizora potrebno je koristiti i dalekozor. U današnjoj igri nije dovoljno otvoriti prostore za nove stvari, potrebno je odreći se starih stvari a ponekad ih i zaboraviti.

Kako igru treba nadahnuti i širiti, otvarati nove karte, stvarati nove inicijative i kontakte, ovaj program omogućava da, uvažavajući i analizirajući iskustva drugih članova radne grupe, učesnik:

1. sazna kako da primeni alternativan način razmišljanja, sprovede ideju i tako premosti problem ili inovira svoju oblast poslovanja,

2. ostvari nove kontakte i poslovne odnose u podržavajućem okruženju (učesnici od poverenja),

3. uči nove tehnike i veštine kreativnog načina razmišljanja,

4. rešava zahtevne tekuće izazove uz savete učesnika, iskusnih poslovnih lidera,

5. radi sa drugim učesnicima kao mentorima putem MASTERMIND procesa zajedničkog rada, brainstorminga, brainwritinga, i tako preduzme odgovornost za sprovođenje akcionih koraka, posvećenost i uključenost,

6. daje i dobija feedback na sledećem modulu peer to peer grupe.

Redakcija SUS-a: Teme programa i kako mogu saznati nešto više na Vašim radionicama?

Teme pokrivaju razne oblasti od definisanja poslovnog modela, preko učenja “do it yourself” tehnika istraživanja tržišta i potrošača, uloge brenda i prodaje u poslovanju, rada na liderskim veštinama a uz kreativan pristup razmišljanja.

Više o temama radionica se nalazi na: http://tatjana-mamula.com/boost-your-business/

Redakcija SUS-a : Šta biste preporučili mladim generacijama?

Neka od istraživanja pokazuju da su za mlade generacije motivatori koji utiču na rad visoka plata, mogućnost usavršavanja i napredovanja, međuljudski odnosi, dobar balans posla i privatnog života. Ukoliko neki od motivatora nije ispunjen, pokušaće potražiti bolju poslovnu priliku. Kao veštine koje su neophodne za efikasno obavljanje posla naveli su posvećenost poslu, informatičku pismenost, timski rad, lojalnost poslodavcu, akademsko znanje struke. Deo mladih, suočenih sa sve većom konkurencijom na tržištu rada, shvata da je izuzetno važno lično usavršavanje, te se okreću neformalnim vidovima edukacije, posećujući razne seminare i treninge za koje im se ukaže prilika, zatim koriste programe stručne prakse i volontiranja, čak i kada za sve to ne dobiju nikakvu materijalnu dobit. Oni shvataju da je ta, druga vrsta dobiti, zapravo mnogo značajnija, jer ih izdvaja od ostalih na tržištu rada i priprema ih za neizvesnu budućnost. Kako mlada generacija sve više osvaja rukovodeće pozicije, ne samo da će “timske vrednosti” doći do izražaja, već će i uticaj zajednice na prioritete organizacija postati vidljiviji. Uloga mladih lidera prema drugim generacijama na radnom mestu je izuzetno značajna, kako u delenju i prenosu njihovog znanja i veština, tako i u konstantnom feedback-u, povratnim informacijama neophodnim u kompleksnim projektima i situacijama. Imajući sve u vidu, mogu da kažem da mlada generacija deli većinu vrednosti prethodnih generacija, ali je za razliku od njih, spremna da svoje potrebe i želje iskaže jače i glasnije.

A mladim liderima poslodavcima (bilo da su kormilari malih ili prekookeanskih brodova) nije dovoljno samo da gledaju u zvezde. Trebaće im i razni navigatori, svetionici, kompasi, pomorske mape i izveštaji. Želim im čist pogled u budućnost, a uzburana mora, Scile i Haribde, samo su deo izazova na putovanjima do njihovog cilja.

Slični članci

Leave a Comment

2 + two =