IT I TEHNOLOGIJA 

  Uticaj virusa Korona na mobilnu industriju

Korona virus ozbiljno preti da ugrozi proizvodnju i prodaju mobilnih telefona i uopšte ovu industriju, jer je trenutno gotovo ceo svet u zastoju. Naime, zbog širenja novog virusa, veći deo kompanija smanjio je svoju proizvodnju i pristup fabrikama, kako bi se sprečilo širenje. Međutim, problem je dobrano uzeo maha i pojedini izvršni direktori, u duhu strogih modernih kapitalista, apeluju da se radnici vrate i da se proizvodnja nastavi. Inače nas već izvesno očekuju opasne ekonomske posledice.

Koliko je situacija ozbiljna, ovih dana svima nam je jasno, a još je polovinom februara otkazan čuveni sajam mobilnih telefona MWC u Barseloni, i to nakon otkazivanja dolaska velikih kompanija, poput LG-a, Amazona, Fejsbuka i Intela. Samim tim što je najveća svetska smotra mobilnih telefona otkazana, potencijalni dogovori, unosni poslovi i svetske premijere se pomeraju, tako da će u prvom kvartalu većina biti u minusu.

Ono što posebno zabrinjava mobilnu industriju, jeste da će po nekim analazama, isporuka mobilnih telefona prilično pasti u prva četiri meseca ove godine, što je izuzetno veliki udarac. Zbog toga je kompanija Xiaomi, u jeku epidemije virusa korona, polovinom februara, pozvala sve koji rade u ovoj industriji da se vrate svom poslu, kako bi se potencijalni gubici ublažili. Brojne fabrike su prestale sa radom, jer se Kina još uvek bori sa posledicama epidemije virusa korona. Xiaomi će, kao jedan od najvećih svetskih proizvođača mobilnih telefona, i te kako osetiti ovaj pad prodaje, ali će to uticati i na druge firme koje su deo proizvodnog procesa.

Uz pad Xiaomi-a, očekuje se i veliki pad prodaje Huawei telefona, ali i Apple-a, koji je najavio drastično manju proizvodnju i prodaju njihovog najnovijeg telefona „ajfon 11“. S druge stranje, Googl je zatvorio svoje kancelarije u Kini, Hong Kongu i Tajvanu, a za njim su uradili isto Amazon i Majkrosoft. Globalne su procene da će se ove godine na tržištu pojaviti oko 10% manje mobilnih uređaja nego inače.

Prognoze za ovu godinu nimalo nisu svetle, kad je u pitanju prodaja mobilnih telefona. Čak i uz ogroman porast prodaje u narednim mesecima, teško će biti nadoknaditi ogromne gubitke. Kako za sada stvari stoje, prodaja u prva četiri meseca ove godine biće skoro duplo manja u poređenju sa istim periodom prošle godine.

Poslovanje Xiaomi-a i konkurenata 2019. godine

Na osnovu rezultata istraživanja, koje je sprovela agencija „Strategy Analytic“ u prvom kvartalu 2019. godine, pomenuta kineska kompanija postala je četvrti najveći proizvođač pametnih telefona na svetu, i na taj način prestigla domaćeg rivala, kompaniju Oppo. Naime, kako prosle godine nije bilo ovakve pandemije, Xiaomi je, zahvaljujući udvostručenim isporukama uspeo da dostigne tržišni udeo od 8,2 %.

Čuveni Samsung je u istom periodu bio vodeći sa oko 3 puta većom isporukom od Xiaomi-a, dok je drugi bio Epl sa nešto preko 2 puta veće isporuke, Huavei je bio treći sa skoro duplo većom isporukom od Xiaomi-a, a kod nas relativno nepoznati Oppo, bio je na petom mestu. Kinesko tržište je i u tom periodu zabeležilo sitnu stagnaciju, te je i u istom periodu pre dve godine došlo do pada na godišnjem nivou.

Slični članci

Leave a Comment

5 × three =