Havarije na automobilu se obično mogu izbeći redovnim servisiranjem, ali neosporno je da ima i onih na koje vlasnik ne može uticati svojim pristupom i vozačkim navikama. I dok će većina mehaničarskih sanacija biti finansijski prihvatljiva, znajte da u svakom trenutku može doći do kvara koji će vas naterati da razmislite da li se uopšte isplati ulagati u vozilo ili kupiti nov auto. Da, popravka ključnih auto kompomenti u određenim okolnostima može biti skuplja od kupovine sasvim korektnog polovnjaka, tako da se nikako nemojte iznenaditi cenama koje ćemo navesti u narednim redovima teksta. Kako ne biste upali u nedoumicu, oktrićemo koji su to najskuplji kvarovi na automobilu i kako ih možete izbeći.
Kvarovi na motoru
Kao što ste verujemo i pretpostavili, kvarovi na motoru spadaju u grupu najkupljih i najkomplikovanijih, bez obzira na godište i model automobila. Motor je ipak, uz akumulator i alternator, najvažnija komponenta automobila.
Najčešći uzročnik havarija motora jeste nepodmazani ili naprsli zupčasti kaiš koji nepravilnim održavanjem može stvoriti troškove u vrednosti od nekoliko hiljada evra. Da biste izbegli takve probleme, biće neophodno da redovno menjate filtere i ulje, koristite kvalitetno gorivo i pazite na rashladni sistem. Takođe, preporuka je izbegavati vožnje sa visokim brojem obrtaja, pogotovo u situacijama kada motor nije dovoljno zagrejan.
Kvar turbopunjača
Turbopunjač je mehanički uređaj sa pogonom na izduvne gasove koji povećavaju snagu motora dodavanjem više vazduha u njegove jedinice. Ova komponenta sastoji se od para ventilacionih odlivaka koje se još nazivaju i turbina, odnosno kompresor i izuzetno je osetljiva. U zavisnosti od stepena kvara, popravka turbopunjača vas može koštati od 1000 pa sve do 3000 evra. Havarije možete izbeći upotrebom kvalitetnih ulja i redovnim zamenama filtera.
Kvar automatskog menjača
Bez obzira da li je reč o klasičnim automatskim ili brzim sofisticiranim menjačima, troškovi zamene menjačnog prenosnika mogu biti izuzetno papreni. Mininalna svota novca koju biste morali da izdvojite za kupovinu novog menjača iznosi okvirno 1000 evra, a svakako vredi istaći da određenim okolnostima troškovi mogu biti i značajno veći. Naime, u situacijama kada kvar ne postoji samo na menjaču, jedino rešenje biće zamena kompletnog sistema prenosa – koja može biti višestruko skuplja.
Uzroci kvara automatskog menjača neretko leže u nepravilnom održavanju, stoga nikako ne treba zaboravljati na obaveze poput sipanja i zamene ulja.
Kvar na sistemu za izbacivanje airbaga
Za razliku od prethodno pomenutih komponenti, ispravnost vazdušnih jastuka neće zavisiti od vaše posvećenosti u održavanju vozila. Međutim, činjenica je da zamena jastuka spada među najskuplje izdatke sa kojima vlasnik automobila može da se suoči. Prilikom aktivacije jastuka usled saobraćajne nezgodno obično strada kompletni sistem za izbacivanje, pa kvar može koštati od hiljadu do više hiljada evra. U cenu nije uračunata samo montaža novih jastuka, već i postavka novog pirotehničkog punjača, armature, senzora, upravljačke jedinice i drugih delova ovog važnog sistema.
Sigurnost mora biti prioritet. Ukoliko vas interesuje kako se pripremiti za što bezbrižnije putovanje sa decom, pročitajte linkovani tekst.
Još par skupih kvarova na automobilu
Evo još nekoliko komponenti čija zamena ili popravka može predstavljati ozbiljan finansijski udarac za najveći broj vlasnika automobila:
● Glava cilindra – popravka ove auto komponente može trajati i do šesnaest časova, a količina novca koju biste morati da izdvojite za sanaciju iznosila bi oko 5000 evra.
● Zamajac – vibracije na kvačilu i teže menjanje brzina mogu ukazati na probleme pri radu rotirajućeg mašinskog elementa. Ukoliko dođe do potpunog prestanka funkcije znajte da se troškovi zamene kreću od 1500 do 2000 evra.
● Radilica – kolenasto vratilo motora pretvara povratno kretanje klipova u rotaciono kretanje, a cena njegove zamene zbog rastavljanja drugih elemenata može dostići i do 3500 evra.
● Filter čestica – proces postavljanja novog filtera čestica ne traje previše dugo, ali je kupovina nove komponente izuzetno izdašna. Ukupni troškovi mogu dostići cifru od 3000 evra.
● Injektori – slično kao i kod filtera čestica, popravka parnog izbacivača neće oduzeti previše vremena, ali je zbog cene same zamenske kompomente izuzetno skupa.
Plaćanje ovakvih mehaničarskih usluga je objektivno van finansijskih domašaja većine vozača, stoga veliku pažnju treba posvetiti preventivi. Ukoliko vam budu potrebni zamenski auto delovi, ponudu možete pogledati na linku.
Servisirajte i održavajte vaš automobil
Verujemo da ste i sami svesni da je ponekad zaista teško predvideti određene troškove sa sigurnošću. S tim u vezi, važno je napomenuti da su u blogu navedene okvirne procene cena, te da krajnji troškovi mogu varirati u zavisnosti od specifičnosti operacije, potraživanja majstora za ruke te podrazumevano marke i modela automobila.
Licencirani instruktori renomirane auto skole pridaju veliki značaj temi održavanja vozila, a na vama je da se pridržavate svih preporuka stečenih na obuci. Brinite o vašem automobilu, redovno ga servisirajte i pažljivo vozite. Nadamo se da će vam naši saveti biti od koristi.