Dragi naši čitaoci, upoznajte Marinu Antić osobu koja organizuje sajam zapošljavanja TOP JOB i pomaže ljudima da pronađu posao, praksu i da napišu pravilno CV.
Redakcija SUS-a: Lična karta , predstavite se u par rečenica ?
Marina Antić : O meni formalne stvari vezano za profesionalnu karijeru, obrazovanje i iskusto možete naći na Linkedin pa bih ovde više rekla o sebi iz ugla vrednosti i misije koju želim da postignem živeći u Srbiji. Svakodnevno me vodi želja da pomažem drugima da budu ostvarene ličnosti i smatram da je profesionalna karijera ono što može biti stub za ostvarenje svih drugih životnih želja. Ako ste zadovoljni poslom koji radite sve drugo može biti nadogradnja. U našem društvu se nekako posao stavlja na poslednje mesto i doživljava se kao egzistencijalna potreba a ne kao samoostvarenje. Ljudi radije idu na slave, svadbe, sahrane, rođendane u neopravdanim količinama i stalno grcaju u dugovima. Bitna je količina a ne kvalitet odnosa. Gradimo zapravo površne odnose i ne razmišljamo o profesionalnom ostvarenju i zato smo država u Evropi koja skoro pa ima najmanji BDP. Kroz organizaciju sajma zapošljavanja TOP JOB imam priliku da sretnem puno pojedinaca koji žele drugačiji život i koji žele da se profesionalno ostvare. Pomažem im u savetima kako što bolje da napišu CV i na kojim veštinama treba da rade kako bi bili konkuretni na tržištu rada. Živeći u Srbiji i baveći se poslom edukacije i zapošljavanja želim da unapredim svoju sredinu kroz podizanje kapaciteta pojedinaca koji će ostati da žive i rade u svojoj domovini.
Redakcija SUS-a: Recite nam nešto o Vašem projektu TOP JOB?
Marina Antić : Sajam zapošljavanja TOP JOB se održava 5. i 6. aprila 2017. godine po osmi put u Beogradu i donosi novine u vidu promene mesta za održavanje događaja. Urbani koncept Sava Male i prostor Mikser House odabrali smo sa namerom da privučemo mlade generacije kojima je bitno specifično okruženje koje odiše novim duhom. Želimo da kompanije koje budu nudile poslove na Sajmu takođe promovišu inovativno radno okruženje spremno da se prilagodi novim generacijama. Onima koji žele da posete sajam i predstave se kompanijama savetujem da je prvi kontakt sa poslodavcima veoma bitan tako da se treba potruditi da se što bolje pripreme. Svoju profesionalnu biografiju napišite kvalitetno i odštampajte je u par primeraka. Biografija treba da bude napisana pregledno i da sadrži neophodne informacije o vašem obrazovanju i prethodnom radnom iskustvu.
Redakcija SUS-a:Koje kurseve, veštine, seminare preporučujete ljudima da dođu lakše do posla?
Marina Antić : Danas morate da znate više stvari da radite i za većinu poslova vam je potrebno da imate širi ugao gledanja i da tražite i druge načine finansiranja za svoje projekte osim na tržištu. Trenutno su aktuelni pretrpistupni EU fondovi za koje je potrebno da se zna kako pisati projekte a kasnije i kako upravljati projektom nakon što ste dobili novac. Pre 8 godina sam naučila to da radim a danas držim kurseve drugima kako da dođu do tih fondova t.j. kako da ovladaju tehnikom pisanja predloga projekta za bespovratna sredstva. Osim ovog kursa preporučujem i internet marketing kurseve, veštine komunikacije i prodaje kao i sve one kurseve vezane za informacione tehnologije.
Redakcija SUS-a: Da li mislite da će ljudi kroz prakse i volontiranje lakše doći do posla?
Marina Antić : Toplo preporučujem svima onima koji su na početku studija da volontiraju u okviru fakulteta preko studentskih organizacija ili pak kod kompanija. Kompanijsko volontiranje je ipak pogodnije kada ste na završnoj godini studija da vas rad ne bi omeo u učenju. Kada budete završili fakultet poslodavci će znati da cene da ste bili aktivan pojedinac tokom studiranja i lakše ćete dobiti posao. Za one koji su odlučili da ostanu samo na srednjoj završenoj školi preporučujem da počnu da rade bilo šta da ne biraju da bi odmah stekli radne navike i naučili da komuniciraju u poslovnom okruženju.
Redakcija SUS-a: Šta bi ste preporučili mladim generacijama?
Marina Antić : Danas su mlade generacije mnogo više u stanju da nama preporučuju nego da mi njima “solimo pamet”. Zapravo ja bih preporučila starijem menadžmentu, poslodavcima, celokupnom društvu da što pre uđe u kvalitetnu komunikaciju sa novim digitalnim generacijama jer su oni obrazovaniji i veštiji od nas i znaju da rešavaju problema na efikasniji način. Treba im se pružiti prilika da stvaraju inovativno poslovno okruženje i da u kolaboraciji između mladih i starih stvaramo zdravu i efikasnu radnu sredinu.
Communications Manager
Backup d.o.o.
Vojvode Dobrnjca 40
11 000 Belgrade – Serbia
marina.antic@back-up.rs
www.topjob.rs
https://www.linkedin.com/in/